رژیم غذایی ویژه‌ی زنان مبتلا به پی.‌ام.اس

تعداد بازدید: 380     تاریخ انتشار: سه شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
با وجود نامشخص بودن علت سندرم پیش از قاعدگی، کنترل علايم آن با یک رژیم غذایی مطلوب امکان‌پذیر است.
رژیم غذایی ویژه‌ی زنان مبتلا به پی.‌ام.اس

مهم‌ترین نکته در کنترل سندرم پیش از قاعدگی، توجه به نوع تغذیه و رژیم غذایی سالم است. برای در امان ماندن از علائم این بیماری نباید هیچ یک از وعده‌های غذایی خود را اعم از صبحانه، نهار و شام حذف کنید و از گرسنه ماندن خودداری نمایید. میان‌وعده‌های سالمی چون میوه، سبزیجات، مغز و دانه‌های روغنی مانند بذر کتان مصرف کنید. نان و غلات سبوس‌دار، ماکارونی و برنج قهوه‌ای را در رژیم هفتگی خود قرار دهید. مرغ، ماهی و تخم‌مرغ منابع پروتئینی مناسب این دوران هستند.

 

ویتامین B6، ویتامین D، کلسیم و منیزیم بدن خود را با خوردن لبنیات، غلات، حبوبات، سیب‌زمینی، موز و آجیل تأمین نمایید. با مصرف بی‌رویه‌ی نمک خداحافظی کنید و تا جای ممکن مصرف چای، قهوه و نوشابه را محدود نمایید. جعفری، پیاز، کرفس، خیار، مارچوبه، گوجه‌فرنگی، هویج و خربزه مواد غذایی ادرارآوری محسوب می‌شوند که در کنترل احتباس آبِ این دوران مؤثر خواهند بود. از مواد غذایی چرب و شیرین نیز دوری کنید.



نویسنده و مترجم نویسنده و مترجم: سارا خلیلی

نام:
موبایل: (این فیلد نمایش داده نخواهد شد)
ایمیل: (این فیلد نمایش داده نخواهد شد)
نظر: