×
پیشگیری از دیابت بارداری با ورزش

پیاده‌روی‌های کوتاه و برخی تمرینات قدرتی به صورت هفتگی می‌تواند بسیار کارساز باشد و در زنان باردار چاق خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش داده و از میزان فشار خون بکاهد. تلاش برای کاهش عوارض دوران بارداری مرتبط با چاقی اهمیت دارد، زیرا آن‌ها می‌توانند در دراز مدت عواقبی برای مادر و فرزند داشته باشند.

به همه‌ی زنان توصیه می‌شود تا زمانی که دلایل پزشکی آن‌ها را از ورزش منع نکرده در دوران بارداری ورزش کنند. زنان چاق، با خطرات بیشتری از عوارض، مانند دیابت حاملگی و فشار خون بالا مواجه هستند. آن‌ها همچنین ممکن است در طول بارداری وزن بیشتری نسبت به همتایان لاغر خود به دست آورند. به گفته این پژوهشگران، زنان باردار چاق به احتمال زیاد به سزارین ـ به دلیل پزشکی نوزادان بزرگتر ـ نیاز پیدا می‌کنند.

در مطالعه‌ی جدید، 91 زن باردار به طور تصادفی در یکی از دو گروه قرار گرفتند. یک گروه سه بار در هفته با راه رفتن بر روی تردمیل به مدت 35 دقیقه و شرکت در تمرینات قدرتی به مدت 25 دقیقه و گروه دیگر فقط با مراقبت‌های دوران بارداری استاندارد تحت نظر گرفته شدند.

یافته‌ها نشان داد دو زن از گروه ورزش در مقابل نه زن از گروه مراقبت استاندارد به دیابت حاملگی مبتلا شدند.

محققان اشاره کردند که همه‌ی زنان گروه اول در تمام جلسات تمرین حضور داشتند و مقدار ورزشی که انجام دادند شدید نبود. در نتیجه طبق این پژوهش مقدار کمی ورزش در دوران بارداری بسیار مفید خواهد بود.

هر آنچه که باید بدانید