×
رژیم غذایی ویژه‌ی زنان مبتلا به پی.‌ام.اس

رژیم غذایی ویژه‌ی زنان مبتلا به پی.‌ام.اس

مهم‌ترین نکته در کنترل سندروم پیش از قاعدگی، توجه به نوع تغذیه و رژیم غذایی سالم است. برای در امان ماندن از علائم این بیماری نباید هیچ یک از وعده‌های غذایی خود را اعم از صبحانه، نهار و شام حذف کنید و از گرسنه ماندن خودداری نمایید. میان‌وعده‌های سالمی چون میوه، سبزیجات، مغز و دانه‌های روغنی مانند بذر کتان مصرف کنید. نان و غلات سبوس‌دار، ماکارونی و برنج قهوه‌ای را در رژیم هفتگی خود قرار دهید. مرغ، ماهی و تخم‌مرغ منابع پروتئینی مناسب این دوران هستند.

ویتامین B6، ویتامین D، کلسیم و منیزیم بدن خود را با خوردن لبنیات، غلات، حبوبات، سیب‌زمینی، موز و آجیل تأمین نمایید. با مصرف بی‌رویه‌ی نمک خداحافظی کنید و تا جای ممکن مصرف چای، قهوه و نوشابه را محدود نمایید. جعفری، پیاز، کرفس، خیار، مارچوبه، گوجه‌فرنگی، هویج و خربزه مواد غذایی ادرارآوری محسوب می‌شوند که در کنترل احتباس آبِ این دوران مؤثر خواهند بود. از مواد غذایی چرب و شیرین نیز دوری کنید.​

هر آنچه که باید بدانید