مرکز مام

مجهزترین مرکز باروری و درمان ناباروری خاورمیانه

مرکز مام

سوالات پرتکرار بارداری

سلام، من نمیدونستم حاملم و راکوتان میخوردم. ممکنه بچم ناقص شده باشه؟

پاسخ مشاور سایت، هاجر شکری کارشناس ارشد مامایی:

سلام دوست عزیز، راکوتان داروی ایمنی بارداری نیست و می‌تواند احتمال بروز ناهنجاری‌ها را در جنین افزایش دهد؛ اما این موضوع به معنی ناهنجار شدن جنین در صورت مصرف راکوتان نیست. بسیاری از افراد در دوران بارداری از این دارو استفاده کرده و نوزادی سالم داشتند. بنابراین باید منتظر نتیجه غربالگری‌ها و سونوگرافی‌ها باشید تا وضعیت جنینتان مشخص شود.